storstrumpan.blogg.se

Konsten att få hjärtat i halsgropen ...

Publicerad 2016-02-08 20:01:44 i Allmänt,

Version 1 ;
Sonen, ni vet den äldste D
Han ringer ...
-Mamma om en tjej blir med barn och man som kille inte vill ha ett barn, hur gör man då?
...Gahhh ,
Hjärtat stannade ; Va Farmor redan ??? Hinner samla mig och fråga ;
-Va? Gäller det dig?!
Men det gjorde det ju som turligt var inte ...
Så jag förklarade det jag vet ;
Vill hon behålla barnet så har han faktiskt inte så många val; Antingen ta ansvar eller säga ifrån sig det .
Säger han att han inte vill vara delaktig, då har hon två val; strida mot honom via föräldrajuridik eller bara avstå från honom helt , slippa tjafset, be försäkringskassan driva ärendet, Dvs ta faderskapsprov och kräva honom på underhåll ...
Visar ett DNA prov att det är han så kommer han inte undan , då är han underhållsskyldig till barnet är 18 , han behöver inte ta ansvar men vill han så får han ... Vill han inte nu men kommer på det om några år så får han då strida för umgängesrätt... Men till syven och sist är det Mamman/ tjejen som måste bestämma vad hon vill ... Abort eller att behålla ,....
Sen följde några följdfrågor och sedan föll hjärtat tillbaka på plats från halsgropen i version 1
 
Version 2 ;
Att få ett mail ...
Artikeln är bra !
Några justeringar , dvs jag måste anpassa referenslistan till APA-system som vald journal begär ...
Det hade jag ju inte kollat oerfaren som jag är ....
Annars ok !
Va vavavavava ???!!!
Så dagen imorgon är klar att ta itu med saken
och glädjen som satte hjärtat i halsgropen version två känns jättebra
och har nu sjunkit ner igen när planeringen börjar ta fart !
 
Version 3 ;
Att köra hem ....
Heldag på BVC idag ..
Fullt upp till 14.30 med en massa små fantastiska patienter
Sen handledning hos Föräldra- barn hälsovårds psykologen ( FBHV- ps )  till 16.30
Allt handlar om invandring , om kulturkrockar , etc ... Åh jag funderar på hur bra immigranter jag har i mitt område <3
Men sen ....
Hem gick ju bra
+2,5 grad på E4 gör ju att det krävs spolarvätska ..
Fick gå ut och räta till vindrutetorkarna en gång ... so far so good
Men när jag kom hem så ser jag rena isgatan !!!
Men tänker Åja 4-hjulsdrift !
Åh här far hjärtat upp i halsgropen för 3;e gången;
SÅÅÅÅÅ HALT
sladdar upp , kryper och håller på att glida in på lägdan ....
räddas av en liten slapp , fortsätter upp till slutet av vägen ....
Där är blankhalt och jag håller på att glida in mot lekstugan ....
Men räddas av lite snö mot kantstenen
Kommer upp på gården och på plats ..
Kliver ur bilen och drar mig med hjälp av bilen fram glidande till dörren ....
Tjohoo lixom !
Sen börjar jag ringa efter hjälp .
Efter gulle A lovat att sanda när han kan ,
E´s mamma lovat att Hugo kan åka med J´s mamma till och från träningen ...
och jag lagat mat , sett H klä sig och ta skidorna ner över lägdan för att möta M på vägen så börjar hjärtat sjunka ner från halsgropen för tredje gången .....
Tack fina Mammorna som är i närheten och idag speciellt tack till de två som räddade mig ifrån en ytterligare isbana =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela