storstrumpan.blogg.se

Varför älska för givet ?

Publicerad 2015-05-15 13:26:40 i Allmänt,

Varför vi tar en människa för givet? 
 
Att vi inte ser 
att vi hör , men bara halvt 
Att vi nickar och hummar men sedan när vi försöker återskapa minnet av vad som sagts så är där något annat.... 
 
Jag vet att du älskar mig , men dina kramar fattas mig
Dina ärliga smekningar 
och dina blickar - när du såg mig 
 
Åh det skratt som bara föll 
som lockar i mitt krulliga hjärta,
Var är de nu?
 
Alla fumlande famningar på natten
bredvid min alskade 
bara ett hastigt kast med armen 
för att åter lungt somna 
för att du var där 
Nu har du legat på soffan så ofta 
så min nattsömn är inte en trängtan
Jag vet att min arm inte finner dig 
och jag tror att det inte är viktigt längre.... 
 
Åh när jag inte ringer dig 
för att få höra rösten
 rösten bakom ditt instagramkonto 
Bara för att få höra din röst 
för att återuppleva vänskapen 
För att få höra din röst 
avslöja hur du verkligen mår ...
Men jag kollar ditt Instagram
...och tar din vänskap för given.....
 
Åh de minnen och de berättelser som klingat av 
Dina glada ord för att jag ringer...
Men som inte har svar 
för minnet börjar grånat 
och min röst är viktigt 
men livet börjar bli trött 
Du min viktigaste person i världen 
faller bort mellan vardagens måsten....
 
Å dig som jag ser i ögonvrån
varför stannar vi inte upp? 
Varför tar vi människor för givna ? 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2015-06-18 09:59:04

Finaste, finaste vännen. Saknar dig och dina kloka ord. Ska försöka gå in här oftare.


Stor kram!!!

Svar: Gå hellre in på den lösenordsskyddade <3
Lotha Valan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela