storstrumpan.blogg.se

Mina och alls barn

Publicerad 2015-03-28 15:32:17 i Allmänt,

Till mina barn

Den här morgonen. . . ska jag le när jag ser ditt ansikte och inte stressande ryta och gnälla
Den här morgonen. . .  ska jag låta dig välja vad du vill ha på dig och säga hur fint det blev Den här morgonen. . . ska jag kliva över tvätten, kliva över drivorna i hallen med slängda ytterkläder
och ge dig en kram istället
Den här morgonen. . . ska jag låta disken ligga kvar odiskad och låta dig lära mig hur man lägger det där pusslet eller spelar det spelet Den här kvällen. . . ska jag dra ut telefonkontakten och låta bli att sätta på datorn och sitta med dig så du får förklara tjusningen i ditt spel
 
Den här kvällen. . . ska jag inte skrika åt dig en enda gång, inte ens det minsta grymt  när du skriker och tjafsar om läxorna eller dina uppgifter Den här kvällen. . . ska jag inte oroa mig för vad du ska bli när du vuxit upp eller fundera lite extra på varje beslut jag har tagit som rör dig
Den här kvällen. . . kommer jag att låta dig hjälpa mig att laga mat
och jag kommer inte att stå lutad över dig för att tillrättavisa dig Den här kvällen. . . kommer jag att hålla dig i mina armar och berätta om hur du föddes och hur mycket jag älskar dig
Den här kvällen. . . kommer jag att låta dig masa och sega på inför träningen
och lova att inte bli arg eller stressad Den här kvällen. . . kommer jag att låta dig stanna uppe sent medan vi tar kikaren och räknar alla stjärnor
Den här kvällen. . . kommer jag att sitta nära dig i timmar och missa mina favoritprogram på TV Den här kvällen. . . när jag drar mina fingrar genom ditt hår medan du sover kommer jag att tacka Gud för Den finaste gåvan som givits
Jag kommer att tänka på de mammor och pappor som letar efter sina försvunna barn, de mammor och pappor som besöker sina barns gravar  i stället för deras sovrum, de mammor och pappor som är på sjukhus för att med gränslös sorg se sina barn lida och för sitt inre skrika att dom inte klarar mer.
Och när jag kysser dig god natt kommer jag att hålla dig litet hårdare, litet längre. Det är då jag kommer att tacka Gud för dig och inte be honom om något mer. . . . . . utom en dag till.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-30 22:46:40

❤️❤️❤️
Kram Cattis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela