storstrumpan.blogg.se

4. Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum.

Publicerad 2014-01-27 17:01:00 i Allmänt,

 
 
 
Vi har en bra soffa ... den vänstra sidan från ditt öga är en bäddsoffa 
Så bra då vi är lyckliga av att ha en hejdundrande släkt och massor med fina vänner ... 
Den högra delen av soffar har ett förvaringsutrymme under - där finns kuddar och extratäcke, sen sommarkuddarna till utemöblerna och höstens flis- frys- filtar = Perfekt gömma altså 
På väggen hänger två av min Mormors fina Ulltavlor - en gång ramade jag dem i en antikgrön guldig ram som sedan skulle sluta här i mitt vardagsrum, Är så stolt över henner! 
Sedan flyttade vi oxå in en ullkonstnärs hus, fullt med tavlor - men inga är så fina som min mormors! 
Tavlan av drivved har jag själv målat ... no more to say ... 
Är inte nöjd och funderar på att måla om den snuttiga älvan till en av de brokiga jag målar nu när jag hinner !
 
Men när vi var hos min finaste vän Nillis 
så såg jag en tavla som hon gjort som var så otroligt vacker 
En sådan önskar jag mig om inte nästa födelsedag så åtminstone när jag fyller jämt ; ) 
 
Bordet är arv från Oldemor
Bytte ut ett spelfyllt bord som ändå inte fyller så stor funktion för att en av spelarna flyttat 
och alla har fullt upp med sitt nu .... 
Spellådan förpassades till fjälls där alla verkar ha tid , men ofta utklassas av plump med kortleken.... 
 
Längst till ert synfälts vänster är en del av alla CD skivor 
de används allt mer sällan pga Spotify 
men jag älskar dem ! 
Ovan skymtar en fin broderad tavla som vi fick i bröllopspresent ... 
Dörren leder till vårt sovrum 
 
Den Olivgröna färgen älskar jag men maken .... 
Det ni inte ser är en tom vägg med tv som har ne öppning som leder in i köket
Ni ser inte fönstret där man kan se hästar med gardiner med blommor på och ett fönster med spretiga blommor 
Ni ser inte heller byron där det förut stog en tjocktv men som numera har en lykta och en ängel istället som lyser upp tillvaron....
Så , det är mitt vardagsrum !

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2014-01-28 10:04:08

Tack för titten, nu känns det som om jag hälsat på hos dig, på riktigt.
Moster Gunvors ulltavlor är så fina .., det finns en här också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela