storstrumpan.blogg.se

Äh vi gör en matblogg idag ...

Publicerad 2013-09-26 20:20:38 i Allmänt,

Jag älskar fisk ..
Med makens norska ådra så gör han oxå det ... 
 
Så idag ; 
Hade jag tinat Sej och torsk som Pappsen fiskat ... 
 
 
 
 
Skar lite purjulök, klippte lite gräslök, la i en del ruccola .... 
 
 
 
 
Funderade mig gråhårig med matberedaren... 
hade inte mosat eller hackat eller vad det nu kan heta ... fiskfärs ... 
svor en hel hardang innan jag tog min livlina ; mamma ... 
Då gick det bättre med rätt verktyg .... samma matberedare dock med annat skär =) 
 
 
 
 
Dom ser ju så där ut ...
Men katterna som stod givakt runt mig tyckte att det luktade super ... 
Så jag litade på dem och stekte .... 
 
 
 
 
Japp ... 
Åh multitasking ... bloggar samtidigt ... 
Är man kvinna eller inte med en simultanförmåga som heter duga ; ) 
 
 
 
 
Mumma lixom !
 
Barnen , 
som tvingas äta alla mina experiment ... 
de tyckte det var gott och jag har hittat den ultimata gömman för sillen 
 
Ni kanske kommer ihåg mitt nyårslöfte år från år ... 
Jag SKULLE ju inte slänga NÅGON mat alls ... 
Men löftet föll direkt efter nyår när sillen som alla var less på efter alla juldagar blev kvar ... 
tills den var gammal ... och jag slängde den ... 
 
Nu är det löst ... 
7 bitar skärgårdsill var iblandande 
och hipp hipp hurra 4 av 6 gillade maten ! 
( De två andra , ena utflyttad och den andra på jobb  - får stå ut eller bli utan mat nästa gång ... ) 
 
Receptet ? 
Öh, tja ..... 
Ska försöka komma ihåg så uppdaterar jag .... 
 
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela