storstrumpan.blogg.se

Trattisarna ....

Publicerad 2013-10-15 08:28:37 i Allmänt,

Altså det blir mest skogen på helgerna ... ( Å jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på mobilbilderna....Har nog flottat ner pekskärmen så att kameran inte ser så bra ...)
 
 
Nu denna lördag for jag själv
Skulle bara ,....
Ringde jägarna och fick klartecken...
 
 
Så fanns dom bara där =)
Fina små bruna
som luktar gott
Så jag plockade ...
Å plockade ...
 
 
Jag har en rätt stor korg
Men fyller den gång på gång
Maken har börjat fråga vad vi ska göra med alla svamp
men jag skulle på motion i skogen
och plockar vidare
Sen är det ju ingen direkt i min familj som gnäller över en svampmacka till kvällen ; )
 
 
Men sen var det ju det trista i kråksången oxå ....
Rensa
Som tur är har jag fått världens bästa grej av Pappsen;
En svamptork!
 
 
Ni ser våningarna?
Här på bilden är det bara tre men jag har sex stycken...
Så att torka en hel korg tar ungefär två dygn...
 

Åh man kan lägga på minst 4 ggr så mycket på varje nätdel......
 
 
 
Å det är ju tur för då kan jag plocka mer nästa helg =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela