storstrumpan.blogg.se

Nyårslöften i Oktober

Publicerad 2013-10-01 18:06:28 i Allmänt,

Alltså det var ju detta med nyårslöftet...
Nu har jag ju kommit på den ultimata grejen att mala ner alla överbliven sill i innan den förstörs...
 
SÅ nu finns det ju inget hinder att inte genomföra löftet
eller hålla det eller vad man kan säga ....
 
Ja men kanske ni behöver bli påmind...
Mitt löfte var att inte en gång under året slänga mat...
Det sket sig ganska fort.... just i och med den sill som alla var så less på efter nyår ...
 
Men nu
Tja enda grejen med att starta sitt nyårslöfte nu
är att det inte är Nyår ..
 
Men det kanske är lika dumt som att alltid måsta börja banta på en måndag....
Jag skulle ju kunna införa något nytt ...
Typ ett Oktoberlöfte =)
 
Sagt och gjort...
Rucolan jag plockat in håller på att bli lite kletig...
Å vad jag tycker om är mer krispig rucola....
Sen är det en gräddfil som inte vill vara med så många dagar till ...
SÅ ska jag börja löftet idag är det väl bäst jag sätter igång då....
 
 
Bröd såklart =)
Allt ( utom just sill då ...) går att blanda i bröd
Å här bland tonåringar och mjukbrödsfantaster så går det en del frallor och limpor om man säger så ...
 
Lite tajmat var det ju också då dottern har beställt gulaschsoppa och då är ju lite nybakat gott till =)
 
Annars var denna dagen också en sådan dag som jag slutat tidigare
dels för att jag har gått ner till 90% för att hinna följa H till hockeyn ,
men också för att få klart min forskningsrapport och en vetenskaplig artikel....
 
Så vad gör jag då ...
Tja inte sätter jag mig med forskningen inte
Utan jag rensar ut för små skor ...
Ringer Em som gärna vill ha till Eddie -Bra så  
 
 
SÅ jag packar ihop
medan Mini med vän gör världen lite färggladare
 
 

Så ...
Då är löftet startat då =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela