storstrumpan.blogg.se

Dödsannons....

Publicerad 2013-10-05 22:08:08 i Allmänt, Med Kärlek, Melankolin, Vardagen,

Jag hade inte tänkt att dö idag 
Men man vet ju inte ... 
Jag hade en klasskompis och en god vän  som dog häromveckan 
som har fått dessa existentiella tankarna att vandra .... 
 
Så... 
 
Jag har den ifall ni inte kommer på en annan text när jag dör ; .....

Så finns den här ......; 
 
 
Jag har sett vårarna blomma 
jag har sett höstens alla färger 
jag har sett den vackraste av snö glittra ikapp med solen......
jag har sett vårdroppar tina från taken 
och se världen påfödas på nytt ... 
 
Jag har barn som är de otroligaste av alla 
de vackraste och bästa 
Jag har vänner som jag haft och har i en evighet 
de vackraste och bästa 
Jag har min otroliga brokiga familj som gett mig skratt och längtan
Jag har haft allt 
till denna dag då jag är borta 
 
Jag har min man 
den vackraste och bästa 
visst har vi gått ojämt 
men älskat ändå 
 
Jag tackar livet 
för denna tiden 
jag tackar kärlek 
för fina minnen 
Jag tackar Gud 
för att jag får komma nära nu 
Jag tackar molnen 
för att jag kan ligga där i värme och sol 
se er saknad 
och skicka en blinkande stjärna 
för att ni ska veta att jag är med er 
 
Nu och för alltid 
i evighet 
och i kärlek! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela