storstrumpan.blogg.se

Att ha timing ...

Publicerad 2013-10-17 08:36:54 i Allmänt,

Det började med ett sms för ca två veckor sedan;
Har du ringt om tid för vinterdäcken?
Nej...
Do it!
 
Sen glömde jag bort det ...
Tills det blev ett himla liv i måndags
Ja himla och himla...
Det var mest maken som levde om .....
Så jag ringde;
Åh fick en tid nästkommande måndag, dvs 21/10
 
Gissa om det blev lite mer livat på makens håll.....
Så jag fick nya order;
Att omedelsbums på onsdag ( slutar tidigt då ) fara till däckfirman och ta med däcken hem!!!!!!!!!!
 
Jag suckade naturligtvis lite diskret...
som jag ofta gör när jag tycker att han har lite fel...
Jagmenar Måndag eller onsdag - hur stor skillnad kan det vara ???
 
Men mycket riktigt for jag sen upp till däckfirman Firststop på onsdag.
Där var det lite fullt upp om man säger så...
Fick hjälp av en mycket trevlig man
som medan han packade däck berättade via prat att han oxå hade stuga i fjälls....
Visserligen på fel sida av marsfjället ur min synvinkel sett : Saxnäs ....
Så han önskade mig lycka till med maken och sa att jag var välkommen till våren
Bra så !
 
Så for jag hem...
Lagade mat medan maken la om däcken ...
 
Gick å la mig tidigt på grund av sena nätter med kött...
Å vaknade till detta;
 

Jippi!!!!!!
Snö - my favorit!!!!!
 
Detta är anledningen till att jag envist vägrat lämna Norrland
Trots alla före detta pojkvänner som velat släpa mig söderut...
Han jag slutligen gifte mig med är av samma åsikt
Aldrig lämna snön!!!
 
Sen att vi bor här i Sveriges vackraste landskap
med både badvänlig sommar och skärgård
med brokiga höstfärger
och en vit gnistrande vinter
är väl ingen slump och inte heller ogynsammt ; )
 
Fick lov att smyga tillbaka till maken
som i arla morgonstund låg kvar i sängen medan jag gjorde mig klar för jobb..
och viska i hans sömndruckna väsens öra ;
- Du hade rätt älsklingpälskning...Tack<3
 
 
 Så vinterdäck på - check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela