storstrumpan.blogg.se

Naturen i en gråskala ...

Publicerad 2013-11-02 15:31:51 i Allmänt,

Världen är väldigt vacker 
om jag tar mig tid att titta ... 
 
I dag är skyn snöigt grådimmig ... 
Den kan tyckas trist ,
men tittar jag så är den sååå vacker ; 
 
 
 
 
Jag kan inte egnetligen spegla skönheten ... 
Men kolla hur grå världen är !
Det är ibland mörkare 
ibland ljusare 
men det blandas .... 
 
 
 
 
Det är små skrymslen 
som man kan skymta grönt eller brunt i ... 
Men mest lyser det gråa ... 
 
 
 
 
Det är den vackra tallen 
klädd i vinterskrud 
som fångar mig en stund 
fri från måsten 
fri från all vardag och jobb 
Det är frid över de snöklädda grenarna 
Nu är det vila och återhämtning...
 
 
 
 
Höstens jobbiga dagar ligger i frid och stillhet 
Väntar på bränning och ett sken av gul , röd och orange ... 
Att livet börjar igen ... 
Men som sagt, tid för vila ... 
 
 
 
 
Då naturen klär sig i grått... 
Då stigarna skymms av snö
Då skoterväder börjar gynnas ... 
Det är nu min årstid börjar 
Det är här jag är i mitt hjärta ! 
 
 
 
 
 
Det är nu förväntningarna börjar 
Snart kommer den vita perioden 
med glitter i snön och mark 
av solstrålar som når högre och högre ... 
 
Det är detta jag älskar !!!! 
 
Senhösten som är grå 
som väcker förväntningen på vitt , ljust och glittrande !!! 
 
 
 
 
 
Så jag går vidare mot vinter 
nöjd med gråskalan 
och att jag kan se det vackra mitt i det gråa <3 
 
God 2:a November ! 

Kommentarer

Postat av: bella

Publicerad 2013-11-02 15:36:47

Så fina bilder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela