storstrumpan.blogg.se

Vardags sorg ....

Publicerad 2013-05-30 23:23:51 i Melankolin,

Inte vet jag vad det är
Om det är åren
eller bara vårt sätt att vara 
Att aldrig vårda
Att det mjuka blivit hårt 
 
Att vi tar för givet
eller att vi har slutat titta mer 
Att jag förvandlades till den du inte ville ha 
eller att du glömde bort de delar jag avgudade
 
Det har flyttat in sorg i mitt hjärta
sorg jag inte vet hur jag ska hantera
Annat än att förändra
 förändras 
Jag har inga svar 
på de frågor jag ställer
och dig, 
dig når inte frågorna... 
 
Inte vet jag vad det är 
Om det är åren
vårt sätt att ifrågasätta 
utan att tänka 
Att inte vara 
bara fortgå och fort gå 
 
Samtalen
om det som var vi 
är nu samtal om den vardag jag har 
och samtal om den vardag du har 
 
Det har smugit sig in en sorg i mitt hjärta
en sorg jag inte vet hur jag ska hantera
Annat än att dra mig tillbaka 
att dra mig bort
Annat än att du förblir borta 
även när du är här 
 
Inte vet jag vad det är 
Om det är åren
Vårt nonchalanta sätt 
att inte se varandra 
inte röra varandra 
och att inte höra varandra
 
Gör att vi snart inte känner varandra...... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela