storstrumpan.blogg.se

Så nöjd... att lära och göra

Publicerad 2013-05-16 10:58:28 i Allmänt,

 
Handlade och stötte på en kycklig för noll och ingenting i pris...
Måste tillagas innan morgondagen dock ...
Less är hela familjen på den currykyckling som jag älskar att laga och äta
Så det var dags att lära något nytt
 
Tittade förstrött i mina gamla kokböcker
Blev förvånad och snabbt imponerad av den kokbok jag fått av mor i inflyttningspresent 1987
Fantastiska tips och idiotsäkra beskrivningar...
 
Sen att jag inte lyckas vända bilderna - det får ni stå ut med ....
 
Så;
La upp kycklingen och följde denna underbara manualen;
 
 
Å så  hade jag plötsligt mycket mat för 9 kronor =)
Boken illustrerade oxå tydligt hur mycket mant man får ;
 
 
När jag fachinerat stod där med samma resultat på min skärbräda
då bestämde jag mig för att detta måste bli sommarens loppis- letning;
Som sagt Idiot-säkra tips som mina barn har nytta av samma stund de flyttar hemifrån.
Det stod tom om mögel, Om möglet finns i sylt är det bara att lyfta bort och fortsätta äta sylten, i bröd - släng , ost ... osv .... Wow liksom!
Vaför har jag inte tagit mig tid att läsa igenom denna förrän nu typ 30 år senare?!?
 
 
Följde sedan ett lagom rolig köttgryterecept....
Stekte eftersom och la i ...
 
Kyckling 9:-
Champinjoner 9.90
Lök 6:-
Tomatpure 12:-
vatten ? :-
lite mjöl och salt
 
La sen till ;
Sudd - är det jag som är blind när jag fotar eller ....
 
mangoldsallad 10:-
Bladspenat (1/6 av påsen ) 29/6 = 4.90 :-
och små körsbärstomater 12:-
 
Suddade till bilden av ångan ... Men håll till godo !
En middag för 6 personer
 Plus en matlåda av det som blev över
För 63,80 - säg 65 med vatten salt och mjöl då ...
 
Wow liksom =)
Så vill jag alltid laga mat
Å hade inte lyckats med mindre än en stunds läsning i min bok och ett bra pris på råvaran =)
Å gott var det minsann!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela