storstrumpan.blogg.se

1:a Maj !

Publicerad 2013-05-01 16:28:51 i Allmänt,

Sååå ... 
 
Har själv tre måsten uppstaplade för dagen ; 
Skriva klart en brödtext i mitt forskningsprojekt
Köpa plantjord för ärtbönorna vi ( H och jag ) odlar 
Gå....
 
H har ett måste ; läsläxan som ska in i morgon .... 
 
Så har skrattat mig två år yngre i natt när maken kom hem ,.... 
No more to say ... 
 
Sen upp och frukost
Håller med Ruben ; köp frallor i frysdisken som man ska grädda så blir helgdagarna lyxiga ! 
Sagt och gjort !
 
Sen till ICA för plantjord och ... forts på vårat ärt-odlar projekt som ni sen får se =) 

Suttit ute i solen och lyssnat på min ljudbok; En man som heter Ove" 
Suttit ute i solen och hjälpt sonen med läxan
Gått ute i solen medan H och den nyinfyttade kompisen cyklat till sin Mormor respektive Morfar ( som faktiskt bor grannar ) ... 
Typ samlat steg till jobbets tävling 
 
 
Gått in till det svåraste måstet 
Skriva Brödtext om det andra av typ 8 brödtexter som växer fram av mitt forskningsresultat.... 
Nu stressar tiden så nu har jag bokat in tre skrivardagar bara för de resterande brödtexterna 
Åh vet ni ; måstet är gjort ....altså gjort det!!!!'
 
DÅ var belöningen en god lunch i solen ; 
 

 
 
Grillrester och god vinegrett kompo 
 
Ser därifrån lite rester av en majbrasa 
 


 
 
Såååå  
Dagen går vidare 
snabbt emot kväll 
H har önskat mat för kvällen 
och det känns skönt att gå emot kväll med alla dagens måsten är gjorda! 
 
Glad Maj på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela