storstrumpan.blogg.se

Lördag i Mars

Publicerad 2013-03-17 15:26:41 i Allmänt,

Vi tog skoter ut i naturen
Å när alla barn var upptagna med annat så blev det bara jag och maken
Eller bara och bara ...
För vi lurade med Min mamma och hennes man....
 
Ut till deras stuga där vi skulle wooka över öppen eld
Snödjup och norrland är uppfinningens ena moder - så en gammal skottkärra var perfekt för att hindra veden att smälta ner i snön =) 
 
.
 
 
Så medan andra lagade mat så passade jag på att njuta av solen =) 
 
 
Man kan nog sammafatta det så att var och en gör det dom är bäst på sådana dagar som denna...
Jag njuter ..... 
Å maken lagar mat =) 
 
Å det är såå rättvist tycker han
Hans uppgift är att laga över eld
 och enligt honom är då min att laga mat på platta....
Det brukar kännas lite orättvist, 
men just idag var det helt okey =)) 
 
 
Å så småningom så åkte vi hemåt genom den råa kalla dimman
Men som tur var så hade solen lyst över oss hela dagen fram till dess <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela