storstrumpan.blogg.se

Att krisa sig lite ....

Publicerad 2013-07-09 08:54:41 i Allmänt,

Alltså jag brukar inte gilla sommarlovet.
Barn som vänder på dygnet,
det dåliga samvetet för att jobba
medan alla andras ungar är på stranden....
 
Jag brukar inte gilla sommarlov
för barnen vänder på dygnet
de äter en ur huset
och de bullrar och frånhåller mig nattsömnen
 
Men så kom jag på mig själv
att jag satt och suckade över att hösten snart är här
för det luktar höst ute...
Det är västliga lite kalla vindar som luktar dis och dimma
För mig är det höst....
 
Så kommer hjortron och blåbär
Och det är höstbär
Nu kom dom
å det är mitt i sommaren....
 
Sen glömmer jag bort att inte gilla sommarlov
utan funderar p vad jag egentligen vill jobba med
för här är kul
men inte i en evighet
Har ju 22 eller 25 år kvar till pension....
Är liksom less på att alltid säga samma saker....
Sen funderar jag på julklappar
Hur osocial jag är
Hur jag vill förändra mig.....
 
Alltså jag brukar inte gilla sommarlov...
Men nu får mina barn vara på stranden
Tack vare Farmor & Farfar och Morfar.....
Nu är de stora barnen så stora
att de inte vänder på dygnet och lever om -
utan helt enkelt inte är hemma
Det är egna planer , jobb och pojk/flick vänner
 
Mjölken surnar i kylskåpet
och det är bara flugor och mygg som väcker mig på natten....
Så förändringen pågår tydligt
Men jag då .....
Hur går jag vidare härifrån?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela