storstrumpan.blogg.se

Fjärde Advent 2013

Publicerad 2013-12-22 15:38:00 i Allmänt, Med Kärlek, Vardagen, Älskade barn,

Då kommer deet där samtalet som man aldrig vill höra 
 
Det var en isig väg 
en sladd in i vägräcket 
en passerande polisbil ( Tack Gode Gud för den ! ) 
De ringde Bärgare och en ambulans 
 
... Alltmedan jag sov .....
 
Jag hörde att han for vid 06.30 
Jag låg och tänkte på att slita av banden 
att bli mer och mer vuxen 
att skaffa värderingar och egna rutiner ... 
Somnade om ...
Som en Otroligt stolt Mor ! 
 
Sen ringde han 
med lite chockartad röst 
( Nu kom den lyssnande sjuksköterskan in i bilden ... det är otäckt att veta för mycket ibland !) 
Han berättade om krock , om förvirringen av att inte veta var eller i vilket skicka bilen är ..
Att han åkt ambulans men blivit friad från nack eller ryggskador 
Här höll mamman på att börja gråta av lättnad. 
Poliserna ( gulliga igen !) hade kommit upp på rtg med hemnycklarna 
Allt hade gått bra 
 
 
Sen börjar krångel med jul och skjuts 
men Pappsen bor ju där och ska ner i morgon 
så allt verkar ordna sig... 
Men det är ju skit detsamma;
 
Den älskade ungen mår ju bra! 
 
Åh.... 
Vilken lättnad.... 
Åh Tack Gud för din beskyddande vinge.
Det är först nu till kvällen som lättnaden kommer 
som tårarna och det slitna mammahjärtat värker 
Det är min förstfödde 
Min intuitiva, kloka underbara son <3 
Åh det är först nu som jag ändå inser vad som kunde ha hänt .... 
 
Åh tackar febrilt för att faktiskt inget allvarligt hände ! 
 
God Fjärde Advent <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela