storstrumpan.blogg.se

Valborgsmässoafton 2013

Publicerad 2013-04-30 20:33:50 i Allmänt,

Har då jobbat 
vad som egentligen var full tid men som förkortades av en föräldraledighet med en son som inte alls ville vara med mig utan med en kompis ... 
 
Jobb; 
Jo då nyfödd bäbis och en massa barnvagnar i entren då set var dags för babymassage,... 
 
 
Istället för att umgås med min son så fördrev jag då tre timmar på ingenting.... 
I väntan på min bil ...
Ni vet den som for iväg .... per bärgare .... 
 
 
 
Den var nära nu klar
 en ny turbo har beställts och satts in 
 Om turbon havererar måste oljefiltret bytas för det kan flyga ut smådelar ur turbon när den skär ... 
Så Oljefiltret byttes 
Å då måste oljan bytas
Å för att oljan ska kunna bytas måste framvagnsbalken tas bor eller tas lös (?)
Å då man tar bort eller lös framvagnsbalken måste det göras en hjulinställning .... 
Å såånt tar ju tid ,,,,, 
Det låter lite som den gamla sagan ; Gumman och riset ,riset på elden , elden på .... Osv 
 
 
Medan hann jag få en vinst =))
Vunnit en bok på Medicinska Bibliotekets tävling.... 
 
 
 
Så ja.... 
 
 
En rolig bok om en gård med självhushållning som dessutom har roliga recept och bra tips .... 
Grattis till mig =) ! 
 
 
 
 
Men tillbaka 
I tidsfördrivet på de tre timmarna så lyckades jag hitta dessa ; 
 
 
 
Vår säsongsmuggen 2013 
Åh vem kunde låta bli då ?!? 
Å ännu en ny hade kommit .... 
 
 
En rosa snusmummrick mugg med denna baksida ....
Som var sötare enligt min mening än framsidan 
och den nedan som sågs som framsida; 
 
 
 
Johoooo
Nu är bara frågan hur jag kan få plats med flera .... 
Men vi bordlägger det problemet till en annan månad ... 
 
Nu är det den sista kvällen i April månad 2013 
Vi far bort till Västanå-skolan och firar Valborg med Maj-brasa och båtrace i dammen med lott-dragning till förmån för skolresa .... 
Träffade folk och såg H spela boll med sina kamrater ... 
Värmde oss vid elden ... 
Surrade med bya-grannar ... 
 

 
 
Och njöt av en ljus vårkväll 
Å regnet som hade växlat med solen som ett riktigt aprilväder hala dagen höll sig borta 
men i skyn tornade det dåliga vädret upp sig i smyg .... 
 
Sen skjutsade jag maken till byn bredvid vår på bastu-mys
och jag for hem med trött Mini för lite tv -mys och ett glas rött för att fira in Våren! 
 
Trevlig kväll och Valborg på er !
Åh välkommen Våren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela