storstrumpan.blogg.se

Underbar fantasi

Publicerad 2013-04-17 15:40:01 i På BVC,

Som vanligt är jag lite trött på eftermiddagen
Det är tidiga mornar
och ett evigt skjutsande av mina egna barn på kvällarna nu ....
 
Så idag har jag haft en fullspäckad förmiddag
Åh det tar på för jag vill ge alla föräldrar den tid de behöver
Å jag bokar mina dagar själv, så jag kan inte riktigt skylla ifrån mig heller ....
 
Men på eftermiddagen
Hade jag besök av en liten tjej
lite drygt 2,5 år gammal
som inte riktigt vill hålla vikten
Så det blir att vi träffas varannan månad
bara för att se så det inte dalar neråt
Om vi säger så ....
Vi känner varandra =)
 
Så idag vid två
jag har ett nytvättat hår och ett självlockigt ris ( som mest ser ut som om jag stoppat fingrarna i en elkontakt )
Å den lilla tjejen ser helt paff ut och tittar med stora ögon innan hon säger;
 
- Mäh, om du inte hade haft j´osett, då tjoj jag att du vaj ett lejon! *
 
Kan man göra annat än att älska mitt jobb ?!?
 
* Översättning; Men, om du inte hade haft rosett, då tror jag att du var ett lejon *

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela