storstrumpan.blogg.se

Åhhh....

Publicerad 2013-11-11 23:42:33 i Allmänt,

Trött efter jobb och en rätt trist em ... 
Sen får jag ett sms av Mor ; 
 
Kommit kött ! 
 
Sååå en tjur från en gård med de mest omtänksamma bönder i min närhet 
De skurar så när man får gå in i ladugården så är det trasmattor och så fint att man tar av sig stövlarna... 
Det är julstakar i vart enda fönster framför korna i advent ... 
Det är betande kor på fina ängar ner till en sjö  på sommrarna 
I år har det varit bråkiga små tjurar .... 
Som nu blivit ett kött som vi har köpt!
 
Lycklig över att de inte fraktats så långt 
Lycklig över att de haft ett så bra liv på bongården 
och naturligtvis lycklig över billigt ekologiskt kött med stort värde ! 
 
Men likt förbaskat känns det skittungt att ta hand om en måndagskväll 
ensam utan make och barn... 
 
 
 
 
 
 
Mini är på miniorerna 
far sedan till en kompis 
Farmor - snälla rara- hämtar honom och skutsar hem till storebror K 
Han passar och lägger ... 
Sen när jag med Mor och L sorterat, packeterat , och primerat... 
 
Två stooora backar blir det =) 
Far hem ... 
 
Då kommer finaste sonen K 
och hjälper mig att bära från bil till källare fyra varv, 
hjälper mig att packa in i frysen 
och slutligen hjälper mig upp för trappen ... 
 
Åh underbart med frysen full full 
för billig peng och ekologiskt värde 
Underbart med fin släkt och fina hjälpsamma barn! 
SÅ för att vara underbar för andra så sparade jag och packeterade jag även till andra ... 
 
 
 
 
Lite senigare köttbitar ... 
för andra älsklingar ... 
 
Men nu är jag skittrött 
och måste orka med ett jobb ... 
 
Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela