storstrumpan.blogg.se

Maken som idag fyller 40

Publicerad 2013-06-26 19:49:20 i Allmänt,

Jag har faktiskt aldrig kännt så som den kvällen vi träffades...
som om en liten figur stod och slog mig i huvudet från min axel.... 
 
Men sen att vi faktiskt skulle stå här 12 år senare ....
det trodde jag inte då 
och det tror jag knappt nu ..... 
 
Det var dina händer 
och dina ögon
det var din omtanke 
och din mjuka underbara röst 
 
Det är fortfarande dina händer 
om än de inte är så självklara längre
Dina ögon 
fastän vi glömmer att riktigt se 
Det är din omtanke 
och din underbara röst
även om den sällan sjunger numera ..... 
 
 
 
 
Vi har passerat en del sorger 
vi har delat en hel del nu 
Vi har delat en tid med mycket skratt 
 
Vi har gått igenom en hel del i barnatankar 
och sorger och skratt även där 
Tills den dagen vi fick en liten gemensam lycka
Som de tre vi delar 
och alltid sett som en del av familjen...
eller jag iallafall 
 
Jag är stolt över det vi åstakommit
jag är glad över det vi delat
 
 
i både sorg och i glädje .....
 
Jag uppskattar så att vi båda är familjekära 
att vi tar tid och omtanke om de våra 
 
Åh jag hoppas du allra käraste min ....
Att livet är bra så här långt!
 
Att just idag när du fyller 40 
så är livet lite så som du önskat.... 
 
Det önskar jag dig! 
Åh jag saknar dig! 
 
 
 
 
Du är min största vuxna kärlek!
Du är min längtan och min åtrå
Du är den jag vill prata med , 
skratta med 
uppleva med
 
Du är min trygghet 
och min klippa att luta mot
du är den luft jag vill andas
och det hjärta jag önskar fortsätter klappa för mig! 
 
Du är min man
och jag är så stolt att få vara din fru! 
 
Jag hoppas du har en så fin födelsedag du kan där du nu är =) 
Att regnet ger dig en sval och myggfri natt 
att fått en öl eller två 
en god middag och tid.... 
så du kan vakna utvilad
som nybliven 40 åring 
och komma hem till oss...... 
 
Jag älskar dig! 

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2013-06-26 21:46:26

Du skriver så fint, systra mi!

Kraaam!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-27 14:47:49

ja verkligen fint...sussipuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela