storstrumpan.blogg.se

Julefrid ...stilla ro och tid ...

Publicerad 2013-12-22 15:37:01 i Allmänt,

Så.. 
Veckan gick 
och de sista klapparna var äntligen köpta 
Jag och maken körde några intensiva dagar med att möblera om och julstäda på övervåningen.... 
 
Sonen 
den 17 december via mobil 
 

That moment when you try your mothers patience when it comes to cleaning...
 
 
 
 
Det var så roligt när det plingade i min mobil ,
så jag skrattade faktisk så tårarna kom ... 
Sonen har samma humor som mig tydligt !
 
Sen skulle finaste Brudarna komma ... 
 
 
 
Det var mibn uppgift 
att ha maten gjord .. 
Tyvärr blev det lite stressigt då jag jobbade till fem och hade bjudit in dem till sex ... så jag hann inte fota ,,, 
Men Menyn var
Kokta rödbetor med getost, brieost och rostade pinjenötter 
Huvudrätt lite klyftpotatis, fläskytterfile och svampsås... 
Efterrätt lite glasstårta 
Åh naturligtvis skratt , prat och julklappsbyten 
Kan jag säga att jag har de finaste vännerna och att jag uppskattar att jag har er så nära och som jag älskar er!!!
 
På tisdagen kom Dottern hem .... 
Granen skulle kläs 
och den senaste traditionen som vi har är att hon och jag gör det , maken bär , Mini lessnar och medan vi pyntar så rockar vi till Refrechments Julskivor ... 
 
 
 
Såå klapparna klara 
granen klädd
julmusiken på 
Så idag har jag tillbringat två timmar i trängseln och fixat all julmat ... 
Detta och köpt RÄTT mat till de misstroende gloande katterna i familjen... 
 
Fattig igen men julfriden infann sig 
när stora flingor föll på väg till Nillis 
Fick kaffe och goda kakor ... 
Tja då är ändå Julfriden nära !
 
Sååå ... 
När sen vi har gått förbi regeringens tanke i TT ...
Å att kulturarv och mina värderingar plötsligt räknas ,,,'
 
 
 
Då tycker jag att det är bra .... 
 
Jobbar måndag , 
umgås tisdag och onsdag så vi ser om vi ses =) 
 
God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela