storstrumpan.blogg.se

2015-04-15

Publicerad 2015-04-14 14:09:25 i Allmänt,

För fjorton år sedan , just idag 
Då såg jag dig för första gången!
 
Då glödde mitt hjärta till 
och någon liten amorös person stod och bankade på min axel... 
Jag såg dig då 
och jag ser dig än!
 
14 hela år av allt!
Lycka , ståndaktig motgång
pussar, åh det där <3 
Ilskan, alla gemensamma tårar 
denna släkt-älska som vi delar
dessa fina barn som vi har skaffat
( en del var för sig , en del tillsammans) 
All Kärlek, alla dessa sorger och tårar
Husköp, bobil, särskap och gemenskap 
Jobbbyten, support för egen vilja 
Stöd och stöttning i sjukdom 
Stöd i glatt liv
Alla skratt, alla kramar 
14 år av allt!
 
Du är bland det vackraste jag vet när det skenet faller på 
Ibland har jag inget att säga dig ... 
Ibland så mycket att du ber mig hålla tyst.
 
Alltid när du rör mig står tiden still 
även om du bara gick förbi 
Allt vi har , 
det vill jag ha kvar! 
 
 
 
 
 
Visst har vi blivit äldre 
och visst har tiden faktiskt gått 
Men vi har passerat alla hinder, 
så mycket sorg
så mycket glädje
så mycke utveckling och skratt 
och övervunnit dem tillsammans - Du och jag Älsklingpälskling! 
 
Du och jag 
Du som fortfarande får mitt hjärta att klappa 
som fortfarande får min själ att stanna vid din ljuvliga röst
Du som är knasig så du kan bli irriterande
Som är så knasig så man bara måste älska dig igen ... 
igen och igen !
 
Å så jag .... 
Tack för att du vart en del av mitt hjärta i 14 år nu! Tack ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela