storstrumpan.blogg.se

6. Hepp! Dagens boktips.

Publicerad 2014-01-30 20:32:14 i Allmänt,

Är såklart  någon av dessa ; 
 
 
 
 
Försöker dessutom få tag i en av hans böcker som heter ; 

Den makalöse Maurice och hans kultiverade gnagare

Hittar ni den någonstans - så ring mig , jag vill gärna köpa den då den är slutsåld! 
 
Terry Pratchetts böcker om Skivvärlden är bland det roligaste jag vet , de är skrivna med så underbar samhällsreflekterande humor - man kan bara älska dem !
Herrskap och Häxor är en av de tidigaste böckerna som översattes på Svenska och himmel vad jag har skrattat , har iallafall läst den en 4 -5 ggr ! 
Författaren Pratchett är nu tyvärr svårt sjuk i Alzheimers och har genom sin rikedom donerat miljardbelopp till forskningen inom detta området! 
Det finns ca 8 -10 böcker kvar att översätta inom Skivvärldens serie och jag hoppas varje år på detta! 
 
Mitt boktips - vilken dag som helst ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela