storstrumpan.blogg.se

Svajjande Mammahjärtan

Publicerad 2013-09-13 09:00:02 i Med Kärlek, Älskade barn,

Så hade den äldsta sonen tagit steget mot vuxenvärlden
Studier på annan ort
 
Detta gjorde att sonen packade ihop en del av sina pinaler
 för att under gårdagen flytta till en studentlägenhet.
 
Onsdagen gick åt till att hämta
söka
packa
köra och hämta
packa lite mera.....
 
Så torsdag morgon tog jag pullpackad bil och släpvagn till jobbet
för att senare under dagen sluta lite tidigare
och styra kosan norrut...
 
 
På vägen hämtade jag min fina Syster
som fick agera hitt-hjälp och bärhjälp ;
TACK!
 
Sen skruvade vi ,
bar
bar
bar
möblerade om
stod och kollade
flyttade om lite till
packade in
bäddade iordning
och mätade det sonen kände kunde ändras och passas in ...
 
 
Det är inte så stort...
Men det är en fin lägenhet
med garderober hall och stor toalett med både dusch och torkmöjligheter för tvätt
Gemensamt kök och vardagsrum finns
och Hej efter Hej stack det in nya huvuden och sa
 
Så detta blir nog jättebra!
 
På vägen hem
i skymmande nattdimma
slår det ändå mig
Att jag har stora ,
nära på vuxna barn nu ...
 
Att mitt äldsta barn
tar ett stort och aldeles eget steg nu ...
Jag blir lite gråtmild där i bilen
och hinner tänka att det är tur att ingen ser mig ...
Innan jag tar upp telefonen och ringer honom igen;
 
- Hej, vad gör du?
- Är på Ica och ska ha tandkräm som jag glömt...
- jaha...
- Vad är det då ?
- Jag glömde bara att säga att jag älskar dig!
- Älskar dig oxå mamma.... men nu måste jag betala...
- Ok , puss
- Puss
 
Sen ser jag att månen är precis delad på mitten över natthimmelen
och jag tänker
att den är lika halv som jag nu känner mig........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela