storstrumpan.blogg.se

Höst-lördag

Publicerad 2013-09-29 15:06:31 i Allmänt,

Klockan nio var det hockeyträning,
så maken och sonen for vid halv
 
Jag hade pratat med mor
om att bege oss ut i svampskogen ;
Sagt och gjort ...
 
 
Först gick vi och gick och gick
snacka om motion ....
Men vi har bra skogar att söka i ...
Så det var bara att fortsätta gå ...
 
Förr eller senare dyker de upp
Älskade trattisar
Men även gula kantareller och taggsvamp ingick i dagens skörd =)
 
 
 
Å vi peppade oss själva mellan tuvorna ...
Att det var magiskt att gå i skogen en dag som denna !
 
Motion och korgarna fulla
Naturligtvis hittar man det bästa stället sist !
Men vi vet ju att det kommer mera
vis av tidigare år
kommer trattisar att stå sig genom frost och den första snön ....
Bara att skaffa plocktillfällen alltså =)
 
 
Jag har en ganska stor korg även om det inte syns ...
Så nu är det lite tristare kvar ...
 
 
Ser ni den nyfikna Lakrits bakom ... Men torken jag fått av Pappsen är nu fylld ...
En tredjedel av korgen kan bli kvällen svampmackor till familjen
sen fyller vi torken en vända till =)
Så underbart !
Kom med mig i skogen !
Kom A!
Kom och njut av den höga friska höstluften i Norrland!
Kom och njut av skogens skatter och skafferiets rikedom !
Kom A och alla ni andra!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Christian

Publicerad 2013-09-30 14:02:24

Plocka svamp är alltid roligt...
Tyvärr kan jag ju inte göra det längre, då jag inte kan gå så bra, utan tar mig fram med permobil, men jag minns att när jag var liten gick vi ofta ut hela familjen.

Det roliga var att plocka svampen, inte äta den... :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela