storstrumpan.blogg.se

Fredagen den 13;e och ett mord .....

Publicerad 2013-09-14 18:23:22 i Allmänt,

 
 
 
Vi hade fått mail ... 
Jag hade sytt 
mamma fick sy det sista - Tack igen! 
 
 
 
 
Så efter jobbet så for jag till Lillis =) 
Där gjorde vi oss iordning
 
 
 
 
 Ganska snyggt om jag får säga det själv 
men jag känner mig alltid som en korv när jag ska klä upp mig...
Röd falukorv idag altså ..... 
Sen gav vi oss iväg ...
 
 
 
 
Öberska gården var stället för kvällens spänning! 
Åh vi var ett superfint gäng; 
 
 
 
 
Såå vi skulle inviga Min Madame Meme och min mans Don Wannabee´s nya klubb ...
Det var gräddan av allt inbjudna 
så det var ett sjå att hålla reda på dels sina egna repliker 
och även andras personligheter och namn... 
Så champagne och lite mingelmat!
Vissa hade lagt ner en hel del på sin utstyrsel 
och andra mindre ... 
Men det är så kul att se sina vit/blåklädda arbetskamrater så uppklädda =) 
 
 
 
 
Så plötsligt..... 
Skräck och bedrövelse; Ett MORD! 
 Nu är det upp till oss att lösa VEM som gjorde detta .... 
Men vi håller ställningarna och tar först / eller medans middag ... 
 
 
 
 
Fint uppdukat i en underbar fin miljö ..
Å maten !!! 
 
 
 
 
Gott gott gotteligott gott ...
Å det bästa är att de som lagat maten är som jag 
Lagar för mycket ! 
Så på måndag har vi en gott i gott gott lunch enligt utsago =)) 
Sen gick kvällen 
med byte av pengar 
glada skratt 
lite blandade namn mellan rollfiguren och sitt eget ... 
Kommisarien hade fullt upp att förhöra och finna ledtrådar
 
 
 
 
 
Så fick vi den godaste av efterrätter ; 
Pannacottatårta =)) 
Vi hade en jättekul kväll 
fick ledtrådar som förde oss vidare ... 
Sååå 
vem var då mördaren ??? 
Jag vet ..... 
  
Men sen skulle det städas och vår skjuts D ( Tack gulliga du ) 
hade ju en bit att köra ....
Så jag och Lillis gick en kulturrunda ....
 
 
 
 
 
 
Sååå ... 
Då kom skjutsen =) 
 
Åh sen var det Puss och godnatt! 
Himmel vilken kul kväll! 
 
 
 
 
<3 

Kommentarer

Postat av: Christian

Publicerad 2013-09-25 13:12:06

Vilka härliga bilder...

Efter jag läste det att du känner dig som en falukorv när du klär upp dig, kikade jag upp på bilden där du står i din röda klänning igen för att se efter, om du liknar en falukorv...

Nope, det gör du inte.
Men du ser verkligen charmig ut...
Det var roligt att se hur du ser ut..fick ett ansikte till dina tankar som du kladdar ner och det var roligt....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela