storstrumpan.blogg.se

Pysselstolen ....

Publicerad 2013-10-20 16:02:00 i Allmänt,

Maken har grejjat så nu har jag element i mitt pysselrum 
Sonen H växte ur sina gympadojjor, detta med för trånga skor OCH blånagel ...
Är ju inte kul!
 
Så lördags morgon for vi och köpte nya skor ... 
sen gick dan med mat , tvätt , ute pyseel och allt vad vi gjorde en och en ... 
 
Men då vi oxå var ute och for H och jag ... 
så kom vi på att täckbyxor ska lagas 
köpte galontyg på tygaffären i Bjästa ( Hon har allt ! ) 
 
Köpte oxå detta underbara tyg ; 
 
 
 

 
För jag har den sötaste lilla pysselstolen 
 
 
 
 
 
Men den börjar bli lite nött 
kanske av mig eller de andra generationerna som använt den här på gården ... 
 
 
 
 
Men efter några månaders användning ... så går det hål !!!
Det är ju inget bra då jag hade håppats på åtminstonde 20 års användning ... 
 
Men det löste ju sig som sagt med tyget ... 
 
 
 
Så jag klädde om underdynan 
och även om det inte syns så är verdynan very matchig med de jeansblåa bladen .... 
 
 
 
 
Nöjd så ... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela