storstrumpan.blogg.se

Pyssel och mental ilska...

Publicerad 2013-10-29 08:49:15 i Allmänt, Med Kärlek, På BVC, Vardagen, Älskade barn,

Åh när man har betalat räkningar kan man drömma sig bort i pysselverkstaden lite ...
 
 
Behöver inte ens göra rent på bordet där jag nyss suttit
utan fäller helt enkelt ut klaffen till pärlgömman..
 
Min kärlek på jobbet <3
är dessa färger...
Så till henne får kvällens projekt bli ;
 
 
Skulle ha haft ljusblå och rosa ståltråd kom jag på ...
men lite sent just ikväll ...
 
Sen mentalt är jag väldigt arg
och tvekar över vad min egen tystnadsplikt innebär...
Visst har jag rätt att säga till det par som sitter och väntar på sin tid hos barnmorskan...
- Att nu tar vi och gemensamt funderar över hur vi ska tackla detta kommande bäbis med din fällande dom för sexuella övergrepp på barn.... Jaså, har ni glömt att prata om sådant innan ni skaffade barnet? Jaså visste du som mamma inte?? Nu vet ni och jag vill ha en redig plan som skyddar detta barnet!!!!!!!!
 
Eller fick jag inte säga så?
Han har ju avtjänat sitt straff och då ska väl alla få en ny chans.... eller ?
Eller räknas det inte som chans om man ändå har alla kort på bordet?
 
Allt detta kan jag ( nästan) koppla bort och istället bara koncentrera mig på pärlor, ståltråd, platta, böja och greja...
Men sen.....
 
 
Ska vi prata allvar!

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-10-29 09:23:46

Jag förstår ilskan.
Och frustrationen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela