storstrumpan.blogg.se

Potatislördag

Publicerad 2013-10-05 21:47:24 i Allmänt,

Klockan arla morgon var det potatisplockning ....
igen 
För blött förra helgen 
 
Så ny dag ny chans ; 
 
 
 
 
 
Idag var vi inget större gäng ... 
Jag, mamma, mammas man , min ena bror och Mini , ... 
Åssa bonden som tar upp med traktorn .... 
 
Det är egentligen lite lyxigt ,
även om vi klagar på att var aböjda och plocka 
men vi slipper gräva upp dem iallafalll 
 
 
 
 
Vi var ett rätt brokigt plockargäng ... 
Någon av oss plockade 4 rader av 12 sen hade han lessnat och gick och lekte med en kompis ... 
Men inte dessa ... 
 
 
 
 
 
Det han Mini  tyckte var roligast var att hitta alla konstiga potatisar 
som vi sa ; I år var det många barbapappaor och barbamammor ( OBS det var potatisarna inte vi som plockade som var det ...) 
Men lite kärlek fick vi även här ; 

 
 
Eller gäller det att ha bra fantasi ?  
Det var rätt lerigt mitt på hållet 
så jag sa åt dem att skippa den delen 
men de traktorvana resonerade .... 
Men jag är effektiv ( om jag får säga det själv =) 
Eller vi sa det allihop
att det gick oväntat bra för att vara så få ... 
 
 
 
 
 
Å det var länge sedan vi fått så mycket och så fin potatis .... 
Då hade vi ändå kört hem en hel skopa förra helgen !
Rik på potatis är vi iallafall =)) 
 
 
 
Sen var det lite lunch hos mor 
den sedvanliga helgtvätten
damsugning
laga mat 
och sen bränna lite kort ... 
 
Om vi säger så , 
dagen blev en hel del effektivare efter att tv´n inte ville fungera =) 
 
Kram ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela