storstrumpan.blogg.se

När världen rämnar.....

Publicerad 2013-10-13 19:23:29 i Allmänt,

Alla har saker som är viktiga
Alla har oxå personer som är viktiga
Jag har en del sådana som ni vet <3 
 
Men då jag fick min Favvofasters sms sent på måndagen att min Farmor var dålig 
Då rämnade världen!
 
Min farmor är min viktigaste person 
om man nu kan sålla
Hos henne ( och Farfar) bodde jag och Mamma mina första månader - år 
medan Mamma gick klart realskolan
 
Sedan har hon vart min knutpungt
Ni vet detta med kemi - 
Hon är en av mina stora Kärlekar! 
 
Det har vart lov och sommrar
Nyfångad aborre och smörstekt av henne
Det har varit läsning 
och sen när jag läste själv
Låg jag och skrattade åt Lotta-böckerna 
till Farmor kom upp och sa att det var kul att jag hade kul , men nu var det dax att sova.... 
Hon var varannan jul innan mina egna barn kom 
Hon var alltid kolakakor och tid att lyssna <3 
 
Nu är jag vuxen
Hon är vad man kallar äldre-äldre ....
och i måndags blev hon dålig....
 
Sen har det vart nätter av gråt 
En längtan att vara nära 
Ett evigt Smsande med min älskade Faster ..
Ett ringande till patientansvarig sjuksköterska , patientansvarig läkare etc 
Och framförallt en stigande ilska !!!
 
Nu har biståndshandläggaren varit underbar - fixade det den uteblivna vårdplaneringen från Lycksele Sjukhus "glömde" eller avstod från...
Har pratat med en underbar sjukstugeläkare som förstod mig men oxå förstod att min Farmor nog inte orkade fara tillbaka de 12,5 milen med sjukresa till just Lycksele Sjukhus för att göra den undersökning som jag bett om i två dagar före utskrivning.... Istället skulle han följa upp henne på måndag - om det var ok . Han kunde ju inte kritisera sina kollegor , men han gav mig beröm för att jag var en sådan annhörig han hade velat haft om han var min Farmor.
Min Faster är som vanligt underbar! Åh som hon får greja .... Inte lätt att vara dotter och allt annat samtidigt! 
Hemsjukvårds Distriktssjuksköterskan har oxå varit underbar  - granskat och kollat av den felaktiga medicinlistan ( åh gissa från vart ; utskrivningen från Lycksele sjukhus) 
 
Jag är så besviken på den sjukvård 
som jag ändå jobbar inom 
Jag är så ledsen över att ingen lyssnar på mig som anhörig
Jag hoppas att det gör mig till en bättre sjuksköterska ! 
Jag vet att det är fyra avikelser på väg till Lycksele - och hoppas av hela mitt hjärta att detta ändrar rutiner 
 
Jag blev uppring av en AT-läkare 
som sa att han inte kunde ta ansvar för den utskrivning han gjort
Jag förstår hans dilemma 
och jag hoppas att han så småningom blir en bättre doktor genom detta ... 
Behöver jag säga att det samtal från den ansvariga överläkaren jag krävt aldrig kom ... 
 
Detta jag berättar om är en av mina viktigaste personer!
Hon far illa 
och jag kan inte trots min kunskap inte rädda henne ... 
 
Jag har gråtit denna veckan 
jag har haft ett mysigt samtal som räddade min fredag
Jag har underbar kärlek på mitt jobb 
Tack för det Elisabet och Susanne!!!!
 
Å nu är min Älskade Farmor trött 
vill inte mer 
och vet att jag strider för henne ... 
men är som sagt för trött ... 
 
 
 
 
Åh min Farmor och jag =) 
Älskar henne till himlen och tillbaka !!!! 
 
Men vården 
den har jag en del att säga om idag ! 
Inatt sov jag iallafall .... 
 
Kram ! 

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-10-14 10:39:53

Så fint du skriver om henne.
Jag blir rörd.
Eller: B E R Ö R D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela