storstrumpan.blogg.se

Måndag 2013 - 10 - 21

Publicerad 2013-10-21 22:20:18 i Allmänt,

Det bara går lixom ... 
Mörkret faller fortare och fortare 
jag skrapar rutor på morgonen 
Jag är uppfostrad av maken att ha handskar nu vid denna ålder och denna värk .... 
 
 
 
 
 
Men det är fortfarande lite dagsljus kvar när jag far hem ... 
 
 
Det är barnhämtning 
jag bråkar med symaskinen som inte alls är sig lik efter paljettklänningen ....
Sen middag ...
Å mera barnhämtning ... 
Pratar hus och guld värd hjälp Carro! 
 
Men sen får jag igång symaskinen ... 
 
 
 
 
 
Då är både täckbyxor och vindbyxor lagade och förstärkta 
 
Jag tycker om att gå i vår lokala syaffär 
En gullig men ack för ung dam med svår parkinson 
Jag har följt henne ... 
Hon är i steg två nu 
 har mått bra ett långt tag 
Jag frågar henne som en stor kompetens 
Jag väntar mellan skakningarna 
jag klipper själv när jag ser att det är dåliga dagar 
Jag pratar en stund extra 
Åh vissa dagar är bättre ... 
vissa sämre 
Som jag oxå vet att det är ....
Jag ser hennes styrka !
Skryter om hennes tyger om hennes kompetens 
 
Hon är vad jag oxå vill vara i styrka 
den dagen min sjukdom tar över .... 
 
SÅ jag har sytt .... 
bränt kort ... 
pratat 
hört läxan om Nellie Rapp Monsterjägaren ... 
Hört skrattet när ena sonen pratar över nätet med sina vänner ... 
Lagat middag 
Lagat täckbyxor
lagat överdragsbyxorna ... 
pratat med maken 
pratat med barnmoskan om dessa eviga blödningarna ... 
Tvättat en nerspilld filt och en tvätt ... 
Fått en avledon och sedan fyra timmar senare tagit en till .... 
 
En måndag helt enkelt i mitt liv ... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela