storstrumpan.blogg.se

Det var ju den snygga tiden under 70 ...

Publicerad 2013-10-24 18:47:05 i Allmänt,

Min mamma 
Hon kan jag beundra för att hon i en liten by valde att behålla mig ... 
Trots att min pappa var en såå snygg trummis ... 
 
 
Det är snyggingen längst till höger från mitt synfält ,,, 
Men detta kortet är oxå ca 8- 10 år från att min mamma såg honom ... 
 
Hon har klarat utbildningar trots mig 
eller egentligen utan mig alls utan på sin egen envishet ... 
Först realskolan 
sen mentalsköterskeutbildningen för att flytta med mig till Umeå och börja på Nydala ... 
 
Hon har gjort mig självständig genom att alltid tro på mig .. 
Att lämna mig med ansvar ... 
men ändå vara där ,,, 
 
Så har många vintrar förflutigt uppe i fjälls 
I den fjälltrakt som jag fortfarnade längtar till och fortfarande kallar mitt hem 
Det är när man kör över tresund och så vidare , 
när man ser hela Dikanäs lysa upp som en liten by 
Det är då mitt hjärta sluts och jag är hemma ... 
 
Och skoterfantasten i mitt hjärta 
startade med att åka Morfars Sno-Tric ... 
Här min Morbror Ulf med skönheten ... 
 
 
Å sen kommer vi tillbaka till min Mamma 
Hon har lärt mig att aldrig skämmas för det som känns rätt 
Hon har gett mig självförtroende att schowa´ och teatra 
attstå upp för de svaga och försvara dem ( fick tio öre varje gång jag var med en förståndshandikappad kille ) 
och för att vara med honom fick jag försvara , dela och delge ... 
Det har jag ännu idag nytta av må ni tro ,,, 
Jag säger saker rätt fram 
Vilket oxå måste komma från min Pappa 
som är konfransier, musiker , mellanpratare , tävlingsledare och chef ... 
Men arv är inte det vi diskuterar nu , eller monologiserar ... 
Det är min mammas miljö och uppfostran .... 
 
Jag har så småningom i livet varit irriterad 
och uteslutit
inneslutit
och även saknat . 
 
Nu haar jag en mamma som är nära 
kanske är den trygghet som jag kan fräsa av 
hon är den jag vill umgås med emellanåt 
som när jag var liten 
och ville busa med .... 
 
 
 
Tack för att jag är den jag är idag!
Jag tror det är mitt arv och en hel del av din förtjänst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela