storstrumpan.blogg.se

Att stå för en åsikt !

Publicerad 2013-10-02 21:11:46 i Allmänt,

Jag har sagt det på facebook
men jag vill också säga detta till er ;
 

Nu ska vi prata allvar ; Jag har tre pojkar en flicka och en som inte tjej som inte överlevde Jag har pratat med mina barn om värderingar , om sexuell kultur på internet om respekt för din partner om känslor och sexualitet  ... Det spelar egentligen inte om det var men pojkar eller med tjej...  Jag tycker att samma räcker överallt ... Respekt för din partner oavsett tjej eller kille .. Att alltid vänta på att hon / han vill att alltid vara den som har respekt för den andras åsikt ...

Åh jag tycker att det är min uppgift som förälder att fråga , våga diskutera , att våga ifrågasätta , att visa den vettigaste porrfilmen, att också visa vettiga porrsidor ... Inte för att jag vill att mina barn ska upptäcka porr , men för att de inte ska fasta för de felaktiga internetsidorna ...

I min profession så tycker jag att man ska vara ärliga mot barn ! Vi har gjort dem vi ska stå för det och vi ska lära dom att stå för sin sexualitet!

En gång frågade en av mina söner ... -- Varför suger tjejer på en snopp  ? Maken svarade ; för att det är skönt ... - sonen ; -För vem?

Åh det är viktigt att svara ärligt ! Man måste skapa en sexualitet  som räcker som respekterar sin nästa som INTE skapar en situation som ifrågasätter en våldtäckt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela