storstrumpan.blogg.se

Hm....

Publicerad 2013-11-06 21:47:28 i Allmänt,

Hade jag varit BVC -sjuksköterska skulle jag nog ha gissat på ekorrloppor ... 
Men nu när jag är BVC -Sjuksköterska så kan jag ändå inte avfärda vattkoppor ....
Eller är jag en BVC -sjuksköterska ... attans ...
 
Ungen har inte haft eller fått det
trots en syster med koppor som täckte mer av kroppen än det den inte täckte ....
 
Han är vaccinerad - eller fått pacebo i en studie ... 
Har trott stenhårt på detta ... 
 
Så hur högt sätter ni vadslagningen ? 
Har inte ens tid på schemat för den nyfödda som kom idag .. Måste hitta plats och jobba över 
Maken har EN vecka kvar 
Men har fått rycka ut på viktigt uppdrag då bästa vännen är i knipa och har fått ett olycksbådande besked 
Han KAN inte vara Hemma 
Jag KAN inte 
 
Jag har planerat för en helg i S-holm med bästaste brudarna ... 
Har inte planerat för två veckors vabb lixom !
 
Så BVC-sköterskan i mig lugnar mig och säger kolla imorgon bitti innan panik ,
blåsorna borde ha kommit åtminstonde frammåt dagen ... 
Sa jag att H hade tandläkare kl 8.00 och utvecklingssamtal kl 14 .00 
 
Så vad sa vi om vadslagning ? 
 
 
 
Bilden är från 1177.se 's bilguide över utslag hos barn ... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela