storstrumpan.blogg.se

Tappad uppkoppling...... Å en älskad son eller fler ....

Publicerad 2013-03-11 20:29:00 i Allmänt,

Mina barn, eller iallafall 3 av dem, är just nu framförallt långa
Tonårs-luktande 
och smarta
 
Det är ofta så att jag som vuxen grälar, tjatar och gnäller
Jag sköter mig själv, jobbar 
har berg av tvätt i tvättstugan med tre tonåringar i huset... 
Eller egentligen är det fler , med pojkvänner och flickvänner och sånt som kanske bidrar till tvätt ...
Plus en skräpig men underbar mini... 
med fler ..... 
 
Men nu ikväll 
var det lite humor 
lite gemenskap 
och sen när jag fick ett Miffo-spel med datorn
Det gick inte att ansluta så jag kunde inte hämta det jag sparat ute i cyberrymden för att jobba med forskningen ...
Irriterad hade jag rytigt; Jaha nu laddar någon ner hela band-bredden; VEM?!?
 
Men då kom en son och kollade någon Server 
den äldsta som jag ofta inte förstår vilken planet han kommer ifrån han gick in i datorn 
Tryckte och ändrade komandon
Sa att det var min dator som försökte ansluta tull hans DNA..... ?? .....eller Dnra ???  
men då hans dator är rätt skyddad 
Så sa den typ Fuck you ,.... 
Å sen hade jag ingen uppkoppling..... 
Sonen sa swochhhh å swicthz ... 
Så har jag uppkoppling, men sitter och gapar !
 
Den finaste gullungen , den äldste 
han kan trolla med komandon och programeringar 
han förstår ett språk som inte jag förstår 
Han kan inte laga mat... han kan värma 
han kan tvätta ...men inte stryka
Han kan köra bil och skoter och moped
Men han kan ett språk jag inte kan alls 
dataspråket, hans generations naturliga del av vardagen ....... 
 
Tack D !
Jag behövde min uppkoppling för att blogga om din kunskap
för att forska några timmar...
och att blogga om hur mycket jag älskar dig ! 
Men det visste du ju redan ..... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela