storstrumpan.blogg.se

Städdax på stranden !

Publicerad 2013-06-07 20:27:21 i Allmänt,

Nationaldagen innebär stranstädning för oss ...
Eller för mig då maken alltid är borta 
  
Ovanligt fint väder ...
 som vi hoppas att hela sommaren innebär 
SÅ krattade vi de sågspån vass och skräp som flutit iland 
Vi kapade alla små utväckta träd och grenar vi inte ville ha 
Vi lagade de murknande brädor som behövdes bytas ..
Städade omklädningsrum och toa .. 
Stort sett allt som behövdes väckas ut en vinterdvala... 
 
 
 
.Krattar med finaste L med superkrafterna ... 
.Världens roligaste och finaste J
Glad att jag har så fina , runt om kring mig !
 
 
 
Åssa sent om sider far jag hem och sätter mig och gör rabarberskräm enligt sönernas önskningar.... 
Kanske jag ska skaffa mig en rabarber hatt ...
funderar hårt vad dessa fina blad ska vara till ... 
 
For till mor och åt gott och träffade någon av mina släktingar från Canada
Sen hem igen var jag tvungen att se en vacker solnedgång och de som slititgt hårdast idag var de som satt vid bastun ... 
 
 
 
Åh vilken vacker strand vi har på kvällskvisten !!!!
Så underbara stranden !!
Även morgon , dag och kväll är den min önskedröm!
Hur jag älskar denna bygd och mina by-vänner !
 
Vackert som gatan i den himmelska galaxen !!!! 
Lyx mig lixom ; ) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela