storstrumpan.blogg.se

Sommaravslutningar

Publicerad 2013-06-06 23:29:00 i Allmänt,

Har man så många barn som jag så är det jäktigt nu och lyckligt!
 
 
Kan man säga så ; 
Världens finaste Kyrka enligt mig med världens finaste barn 
 
 
Eller skolavslutning nr 2 ,,,, med världens finaste barn 
Och en av världens vackraste Kyrkor 
 
 
Eller just mitt fina barn.... 
 
Men jag älskar avslutningen i Kyrkan 
Jag är så stolt över vår kristna tradition
och det är utan att jag inte respekterar alla andra religioner
Det är inte för att jag inte vill ta del utav andra traditioner ...
Utan för att jag vill ta del av min egen!

Jag respekterar er 
om ni respekterar mig !
 
Men det som satt sig i huvudet efter denna underbara men gråmulna dag är; 
 
http://youtu.be/uK8GaeVKSPw
 
 
 
En vänlig grönskas rika dräkt
har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt
de fagra örtesängar.
Och solens ljus
och lundens sus
och vågens sorl bland viden
förkunna sommartiden.


2.
Sin lycka och sin sommarro
de yra fåglar prisa.
Ur skogens snår, ur stilla bo
framklingar deras visa.
En hymn går opp
av fröjd och hopp
från deras glada kväden,
från blommorna och träden.


3.
Men du, o Gud som gör vår Jord
så skön i sommarns stunder:
Giv att jag aktar främst ditt ord
och dina nådesunder.
Allt kött är hö
och blomstren dö
och tiden allt fördriver,
blott Herrens ord förbliver.


4.
Allt kött är hö, allt flyktar här
och snart förvissna gräsen.
Hos dig allena, Herre, är
ett oförgängligt väsen.
Min ande giv
det nya liv,
som aldrig skall förblomma,
fast äng och fält stå tomma.


5.
Då må förblekna sommarns glans
och vissna allt fåfängligt;
min vän är min och jag är hans,
vårt band är oförgängligt.
I paradis
han huld och vis,
mig sist skall omplantera,
där inget vissnar mera.
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela