storstrumpan.blogg.se

Onsdag

Publicerad 2013-06-26 20:32:05 i Allmänt,

Har hunnit fyra fönster 
innan regnet dundrar mot fönstren 
 
jag visste det redan 
eftersom jag vart så dum och eldat i vår vedspis i köket 
Åh jösses vad den rök in !!!!
Det gör den när det är lågtryck på gång... 
 
Jag har i letan på foton på maken 
hittat att jag faktiskt har samma skräpiga frisyr som 2002 
samma färg och samma strul 
bara smalare kropp lixom ... 
 
Eller ja jag har hunnit lite mer än bara 4 fönster idag ... 
hunnit slå ihjäl 34 flugor,
hunnit fara med återvinning med tidningar, flaskor och kartonger till Bäpa (= Bjästa) 
Hunnit laga 5 matlådor till min makes jobbfarande nästa vecka
har hunnit damtorka och vattnat blommor
Hunnit stressa dottern innan 2 dagars jobb i Umeå 
Hunnit 2 maskiner tvätt med lagad tvättmaskin ( men himmel vad lite tvätt det blir när 2 tonåringar nära nog aldrig är hemma )
hunnit klippa till blommor som är lite ledsna över utebliven vattning .... 
 
Men trots detta har jag vattnat både tomatplantor, spenat, krasse , sallad och kryddor
som det nu öser ner regn på .... 
Bra där lixom ! 
 
Nu öser regnet ner 
Jag har burit en del ,
gått upp och ner 
och pga lågtrycket så värker det som attan
Nu ska jag vila 
för att fixa sista turen upp för trappen själv ( K hos far, D på bio med tjej, L på väg till Umeå för jobb, H orkar mig inte ) När jag ska gå och lägga mig ... lite pissigt lixom....
 
Men hej ; Har nu klarat 15 Hp i Vuxenpedagogik =)))) 
Jey !!!!!
Åh nu njuter jag av regnat som renar både luft och mygg .,,, 
 
 
 
Go kväll alla =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela