storstrumpan.blogg.se

Bara en händelselös dag ....

Publicerad 2013-07-22 21:02:16 i Vardagen,

Det händer inget speciellt men det händer ändå massor .... 
 
Jag vaknar av att en fluga biter mig 
VA??!!?! 
En fluga bet mig?
 
Vaknar sen av att Jonas väckarklocka ringer 
Å jag längtar till han kan ligga kvar en stund nästa vecka 
 
Kliver upp och har min telefontid hemma 
hinner äta frukost med min Pappa L , Hugos Morfar 
som är här för att vara barnbarns-vakt och följa till en simskola .... 
Simskola för att ta åtråvärda simmärken ...
För simma det kan detta vattendjuret jag fött och fostrat!
 
Sen har jag flex för att starta igång simskolan ... 
Å gör så i sol och blåst!
Med 32 barn som visar mig hur de gör "glada fötter" 
berättar om de kan eller nästan kan simma ...
eller inte eller simmar mest under vattnet .... 
Sen visar de hur de kan hoppa i vattnet
Åh doppa huvudet ... 
 
Sen far jag till jobbet 
för ett jobbigt oanmält hembesök tillsammans med sociala myndigheter 
får en kram av en liten kille som ropar otta, otja Otha i korridoren 
sen visar han mig att bilen kan öppna dörrarna , 
att mammas mage är stor 
och sen får jag en kram 
å han pekar på mammas mage igen 
och där är en gulligjej.... ( översättning liltet syskon ) 
Sen går hela eftermiddagen till att ta emot samtal från de dom behöver hjälp... 
Stora som små.
 
Hem laga mat 
prata med maken som är i Jämtland och gör streck 
Prata med Pappa och titta på kort 
höra om barndomen och nuet 
Se på tv 
Gå och göra lite fler örhängen
och somna igen .....
 
Det händer inget hinner jag tänka 
Åh sen ser jag på den nedskrivna dagen 
Å konstaterar att det gör det nog visst! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela