storstrumpan.blogg.se

Natten ....

Publicerad 2013-08-15 00:04:03 i Allmänt,

Jag hade lite ont igår ... 
Kanske vid två satte det igång ... 
Gick och la mig på soffan 
Maken trodde han hade gjort något som jag blivit sur över , 
men jag ville inte att mina skakande händer och mina värkande ben som inte kunde ligga stilla skulle väcka honom .... Han skulle upp klockan 6 ...
Jag la mig på soffan , tog en alvedon 
tänkte ta något starkare , men då jag spyr som en liten fontän av allt annat sååå ... Njaee..... 
Kröp tillbaka vid 5 - la mig nära för att känna honom 
Sen for han ....
Så man kan säga att jag en halvtimme tankade lite värme.....
 
Men inatt 
Så.... 
 
Jag är fjärilen som flyger 
jag fluktar mellan blommor 
jag sätter mig på krusbärsbusken och den sticker mig i hjärtat 
Sårad fladdrar jag vidare 
med en sådan smärta ...
Det är vinden som smeker mina vingar 
Det är molnen som tar emot mig när jag lyfter 
Men tistlarna bedårar med sina vackra färger 
med buskar av kärlek och täta lila rassel 
Det kommer dofter från klöver, snart mogna äpplen och en vacker sommardoft 
Jag är fjärilen 
som inte landar för värken darrar 
den som ser allt vackert 
men når inte dit 
Jag luktar på hallonen, på blåbär och begynnande svampsporer 
Det är hösten som närmar sig 
Rådimman på natten 
det vackraste av solens nedgångar 
Det är jag och sensommarnatten 
Som jag fladdrar förbi .... 
 
Kan inte sova 
Undra om H´s bot på min reumatism är över 
Undrar mera 
grubblar i nattens timmar .... 
Sååå ska jag få bot på smärtan men kräkas 
eller ska jag inte kräkas och stå ut .....
 
Eller oxå så sitter jag här i ett sensommarmörker och skriver ..... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela