storstrumpan.blogg.se

Hemma igen !

Publicerad 2013-08-14 14:31:06 i Allmänt,

Då blev det en riktig ruch..... 
 
 
 
 
Söndagen började med att grannen kom och ville låna ut en skylift =) 
Japp så några timmars intensivt målande så var huset färdigmålat ,,, 
Va va va !!!!
Eller egentligen inte , det finns en liten kant under taket ovanpå tvättstugan .... 
Den är mitt målarspar till en bra dag denna semester..
 
Sen var det ju förståss en dignande rödvinbärsbuske 
 
 
 
 
Så 12 flaskor senare 
så hade jag oxå gjort något av den lilla hjortronskörd jag funnit ... 
Jag känner mig så nyttig när jag grejar med sylt och saft ..
Sen hjälper det ju oxå att Mini utbrister;
- Men mamma , detta är den ABSOLUT bästa saft jag smakat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
SÅ ...
Måndag måla 
tisdag safta och sylta, samt plocka in krusbären som oxå dignar... 
 
 
 
De röda tycker D så mycket om på sin havregrynsgröt
Men de vita ... 
 
 
 
Den sylten är lite mysko...
Lite blek och ser inte så god ut 
även fast den är sötare än den röda ...
Men i fil mina vänner -Mummma!!!
 
Så jag plockar ,,, 
 
 
 
Åh plockar 
 
 
 
Sen när det blir onsdag då kommer jag på ... 
Vad evinerligt trist det är att snoppa krusbär .... 
Gahhhhh 
 
 
 
 
Å det är det jag gör nu .... 
 
Å blir lite stressad av Instagram där alla plockar svamp ... 
och hittar svamp ... 
Men va f...
Jag vill oxå dit , men vid 43 års ålder är jag plötsligt björnrädd .... 
Vavavvvvvvaaaa??? 
Rädd är ju inte min grej , jag sjunger tillräckligt falskt för att sjunga / skrämma en björn 
Men ändå ... Gå själv...
 
Det är då jag inser att jag har så fina underbara vänner 
men att jag oxå har dem som finns även om vi inte har tid ,,, 
Så vi ses och vi är som vanligt 
Dom är ju såå underbara att ha <3 
Men att ha någon som vill plocka svamp det är svårt 
eller rättare sagt att ha någon som vill plocka svamp och HAR TID när jag har tid - Det är svårare ... 
 
Så i brist på svamp ...
så badar vi istället ... 
 
 
 
( Bilden är från igår ... ) Men vi badar alla dagar ! 
 
En endaste semestervecka kvar - sen börjar vardagen! 
 
Klem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela