storstrumpan.blogg.se

Nu är denna underbara vecka slut

Publicerad 2013-04-07 20:06:00 i Friheten,

Nu börjar vardag igen 
.
Åh underbatr och andäktigt! 
Jag sa det högt 
där det ekade ner över dalen; 
Detta , det är min plats på jorden!
 
Alla andra i familjen suckar när jag föreslår utflyckten
Alla andra vill se nytt 
Men jag vill ha min själsfrid
Det ställe där jag tankar min energi för våren och sommarens jobb 
Det är just här!!
.
 
Åh just idag är här vackert som i en saga
.Inte ett moln rör sig på den blåa himmlen
 
.
Sonen passar på att åka bob från högsta topp till djupaste dal
Sen beger vi oss hem över en helt ny led 
Att köpa ledbevis är ett måste för att få behålla detta 
Kom ihåg det ni som är i fjällvärlden! 
 
.
.
Sen for vi helt resonika hem 
och åtnjöt den sista varma chockladen på den soliga altanen 
och kanske var det så att vi som var lite äldre
istället tog ett glas vin ..... 
 
Kram PÅ er ALLA! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela