storstrumpan.blogg.se

Handen

Publicerad 2013-04-10 20:04:21 i Allmänt,

Den bufflar och knölar 
gör ont så jag stönar
finns där för att skapa
dåligt humör och rynkor 
 
Min hand har idag gett rätt många sprutor 
den har arbetat med mat i en timme 
som ett par effektiva händer hade gjort på en kvart
Man kan säga att de kämpar .... 
 
Mina händer är rätt trötta
och min höft tar emot 
jag ska hjälpa minsta att durscha
nerför en trapp i stret och surt
 
Min kropp är rätt gammal
funderar på att ge upp 
är det bra så gäller det kvällen 
Är det illa gäller det livet 
 
Jag gråter och svär 
Varför är det så här 
Mina händer är mitt livsdevis
Mitt levebröd och min själ
 
Nu har jag offrat en halvtimme på detta
att blogga om en outhärdlig smärta
en knölig oas av leder 
 
 
Bara för att visa att jag inte ger upp .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela